کفپوش آشپزخانه صنعتی چیست
رستوران, مقاله ها

معرفی بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی

آشنایی با کفپوش آشپزخانه صنعتی

برای راه‌اندازی رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی باید به موارد مختلفی توجه داشته باشیم که یکی از این موارد کفپوش آشپزخانه صنعتی است. کفپوش‌ها انواع متنوعی دارند و هر یک از آن‌ها از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. زمانی که می‌خواهید برای آشپزخانه کفپوش انتخاب کنید، باید به سراغ کفپوشی بروید که در کنار داشتن جلوه زیبا، کیفیت و کارایی بالایی نیز داشته باشد. کفپوش محلی محسوب می‌شود که به دلیل تردد در آشپزخانه، به بستری مناسب برای تجمع آلودگی‌ها و گردوغبار تبدیل خواهد شد. پس اگر نتوانید برای آشپزخانه صنعتی یک کفپوش مناسب تهیه نمایید، از لحاظ بهداشتی با دردسر مواجه می‌‍‌شوید. اگر علاقه‌مندید با انواع کفپوش‌های مناسب برای آشپزخانه صنعتی آشنا شوید، در ادامه این مقاله با بیک صنعت همراه باشید.

فهرست محتوا

کفپوش آشپزخانه صنعتی چیست؟

پیش از این که به سراغ معرفی انواع کفپوش آشپزخانه صنعتی برویم، در ابتدا بیایید کمی بیشتر با کفپوش‌ها آشنا شویم. کفپوش‌های آشپزخانه صنعتی نوعی از انواع کفپوش‌ها به شمار می‌روند که می‌توان از آن‌ها در آشپزخانه و اماکن تهیه غذا در رستوران‌ها، هتل‌ها و… استفاده کرد. کفپوش‌های مرغوب دارای یکسری ویژگی هستند که به لطف این ویژگی‌ها می‌توان از مزایای آن‌ها در آشپزخانه‌های صنعتی بهره برد. اگر قصد تهیه کفپوش برای آشپزخانه صنعتی دارید، توصیه می‌شود قبل از خرید با انواع مختلف این محصول آشنایی کامل پیدا کنید. همچنین اگر برای خرید و استعلام قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه بیک صنعت تماس حاصل فرمائيد.

مشاوره تلفنی

چرا باید از کفپوش آشپزخانه صنعتی استفاده کنیم؟

کفپوش‌ها از جمله تجهیزاتی به حساب می‌آیند که روی بهبود عملکرد، ایمنی و بهداشت آشپزخانه صنعتی تأثیر شایانی دارند. استفاده از کفپوش‌های مرغوب در آشپزخانه صنعتی باعث می‌شود که سطح زمین لغزنده نباشد. همچنین، کفپوش‌های باکیفیت در برابر ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. بهداشت در آشپزخانه صنعتی بسیار حائز اهمیت است. اصولا کفپوش‌هایی که برای آشپزخانه‌های صنعتی طراحی شده‌اند، دارای سطحی یکنواخت، صاف و بدون درز هستند؛ به همین علت  نظافت کفپوش آشپزخانه صنعتی بسیار ساده خواهد بود. علاوه‌بر این دلایل، کفپوش‌ها از لحاظ زیبایی‌شناسی نیز روی محیط کار شما تاثیر می‌گذارند و باعث جذاب‌تر شدن آشپزخانه می‌شوند.

کفپوش آشپزخانه صنعتی از جمله تجهیزات برای راه‌اندازی آشپزخانه‌های صنعتی به حساب می‌آید که تهیه و استفاده از آن روی بهداشت و ایمنی در آشپزخانه صنعتی تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: جهت آشنایی با کاربرد چربی‌گیر آشپزخانه‌های صنعتی، مقاله چربی گیر رستوران را مطالعه نمائید.

انواع کفپوش آشپزخانه صنعتی کدامند؟

برای پوشاندن سطح زمین آشپزخانه‌های صنعتی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد، اما کفپوش‌ها بهترین روش به حساب می‌آیند. کفپوش‌ها انواع متنوعی دارند که در ادامه با هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

۱. کفپوش اپوکسی

کفپوش‌های اپوکسی از جمله پرطرفدارترین کفپوش‌ها برای آشپزخانه‌های صنعتی به حساب می‌آیند که به همراه رزین‌های اپوکسی، مواد افزودنی و رنگ با هدف مقاومت در برابر لغزش تولید می‌شوند. اگر قصد بازسازی کف آشپزخانه صنعتی را دارید و دنبال روشی هستید که بتوانید کف آشپزخانه را کاملا یکنواخت و مقاوم در برابر لغزش کنید، کفپوش آشپزخانه صنعتی اپوکسی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

معرفی انواع کفپوش آشپزخانه صنعتی


جهت راه اندازی رستوران نیاز به مشاوره در زمینه خرید تجهیزات، طراحی منو و دکوراسیون رستوران دارید، مجموعه بیک صنعت با تجربه راه‌اندازی و تجهیز چندین رستوران موفق آماده همکاری و مشاوره می‌باشد. برای کسب اطلاع با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.


۲. کفپوش پلی یورتان

یکی دیگر از کفپوش‌هایی که می‌توانید از آن برای کف آشپزخانه صنعتی بهره ببرید، کفپوش پلی یورتان نامیده می‌شود که قیمت مناسب، پایداری و مقاومت خوبی دارد. از جمله ویژگی‌های بارز این کفپوش می‌توانیم به مقاومت شیمیایی بالای آن اشاره داشته باشیم؛ به لطف همین ویژگی دوام این کفپوش بسیار بالا بوده و به راحتی دچار خرابی نخواهد شد.

۳. کفپوش وینیل یا پی وی سی

از دیگر انواع کفپوش آشپزخانه صنعتی، کفپوش وینیل به حساب می‌آید که می‌توان از آن در هر مکانی بهره برد. از جمله ویژگی‌های بارز این کفپوش می‌توانیم به نصب و نگهداری آسان آن اشاره داشته باشیم. تنوع طرح و مدل این کفپوش بالاست و افراد می‌توانند متناسب با سلیقه خود بهترین مدل را انتخاب نمایند. کفپوش‌های وینیل نمونه‌ای از ارزان‌ترین کفپوش‌ها برای آشپزخانه‌های صنعتی به حساب می‌آیند.

۴. کاشی

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن کف آشپزخانه صنعتی را بپوشانید، کاشی‌کاری است. کاشی‌ها از سال‌های گذشته تا به امروز طرفداران خود را دارند و دوام بالا و مقاومت در برابر لکه از جمله ویژگی‌های این نوع کفپوش به شمار می‌رود.

مدل‌های کفپوش آشپزخانه صنعتی کدامند

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با الزمات طراحی فاضلاب، برودتی و.. در آشپزخانه صنعتی، مقاله طراحی تاسیسات آشپزخانه صنعتی را مطالعه نمائید.

۵. کفپوش لینولئوم

نمونه دیگری از انواع کفپوش‌ها، کفپوش لینولئوم نامیده می‌شود که آن را با استفاده از مواد طبیعی می‌سازند. از جمله ویژگی‌های این نوع از کفپوش‌ها می‌توانیم به قیمت مقرون‌به‌صرفه و مقاومت در برابر آب و لکه اشاره داشته باشیم. کفپوش‌های لینولئوم خواص ضد باکتریایی، ضد استاتیک و حریق دارند و نظافت آن‌ها نیز بسیار ساده خواهد بود. به طور معمول، لینولئوم با استفاده از روغن برزک، آرد چوب و رزین و گردوغبار چوب پنبه تولید می‌شود و به همین علت طول عمر حدودا 15 الی 30 سال را دارد. البته کیفیت و ضخامت مواد از جمله فاکتورهای تاثیرگذار بر طول عمر این کفپوش هستند. اگر دنبال کفپوشی هستید که با گرمایش کف آشپزخانه صنعتی سازگاری داشته باشد و منجر به تشدید آلرژی افراد مبتلا به آلرژی نشود، این کفپوش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر جهت پخت و پز نیاز به اجاق گاز صنعتی با کیفیت و قیمت مناسب دارید که دوام بالایی داشته باشد، می‌توانید این محصول را از فروشگاه بیک صنعت تهیه فرمائید.

کفپوش‌های آشپزخانه صنعتی دارای انواع متنوعی هستند که از جمله پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به کفپوش‌های اپوکسی، پلی یورتان، وینیل، کاشی و لینولئوم اشاره داشت.

الزامات کفپوش در آشپزخانه صنعتی چیست؟

کفپوشی که برای آشپزخانه صنعتی تهیه می‌کنید، باید دارای یک سری ویژگی‌های خاص باشد تا بتوان به آن عنوان بهترین کفپوش را داد. در ادامه با برخی از این ویژگی‌ها و الزامات آشنا می‌شویم:

  • بهترین کفپوش باید توانایی مقاومت در برابر اسیدهای موجود در روغن‌ها، قندها و لبنیات را داشته باشد و در برابر لکه‌ها نیز مقاومت از خود نشان دهد.
  • کفپوش باکیفیت در برابر تغییرات دمایی پایداری خود را حفظ خواهد کرد.
  • بهترین کفپوش به راحتی تمیز می‌شود و نگهداری از آن آسان است.
  • بهترین کفپوش‌ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان فضای آشپزخانه را زیباتر کرد.
  • تحمل تردد سنگین را دارند و دچار ساییدگی نمی‌شوند.

علاوه بر انتخاب کفپوش مناسب که در مقابل شست و شوی روزانه مقاوم باشد، به سینک ظرفشویی صنعتی نیاز دارید که علاوه بر قیمت مناسب دوام بالایی در مقابل پوسیدگی داشته باشد. جهت این محصول با کارشناسان فروش بیک صنعت تماس حاصل بفرمائید.

الزامات کفپوش در آشپزخانه صنعتی چیست


فست فود از غذاهای پرطرفدار در بین مردم می باشد و می‌تواند کسب و کار مطمئنی جهت سرمایه‌گذاری باشد، جهت دریافت مشاوره راه اندازی فست فود و ارتباط با کارشناسان مجموعه بیک صنعت با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل بفرمائید.


بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی کدام است؟

از بین تمامی کفپوش‌هایی که در بازار موجود هستند، یکی از بهترین گزینه‌ها کفپوش اپوکسی به حساب می‌آید. زیرا این کفپوش ترکیبی از مواد شیمیایی به همراه سخت‌کننده‌ها بوده و دوام و استحکام بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. دوام بالای این کفپوش باعث شده که نه تنها بتوان از آن در آشپزخانه‌های صنعتی، بلکه در اماکن دیگری نظیر محیط‌های ورزشی، بیمارستان‌ها، مدارس و… نیز بهره برد. این کفپوش مزیت‌های فراوانی در آشپزخانه‌های صنعتی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • در برابر مواد غذایی اسیدی و لکه‌ها مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • در برابر ذوب شدن در دمای بالا مقاوم است.
  • در برابر چربی‌های ضد آب و ضدعفونی‌کننده صنعتی پایداری خود را حفظ خواهد کرد.
  • در برابر لغزش مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد و تحمل رطوبت دائمی را نیز دارد.
  • نصب این کفپوش در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.
  • خاصیت ضد میکروبی، قارچ‌کش و باکتریواستاتیک از دیگر خصوصیات این کفپوش به شمار می‌روند.
  • مواد غذایی یا بوها را جذب نخواهد کرد.
  • در حین نصب بوی کمی دارد و O.C صفر است.
  • سطح یکپارچه این کفپوش در از بین بردن میکروب‌ها موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با الزامات طراحی آشپزخانه بیمارستان، مقاله تجهیزات آشپزخانه بیمارستان را مطالعه بفرمائید.

بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی چیست

بیشتر بخوانید: جهت آشنایی با نحوه انتخاب اسم مناسب برای رستوران، مقاله نام رستوران را مطالعه نمائید.
بهترین کفپوش آشپزخانه صنعتی یک سری ویژگی‌های خاص دارد و از بین انواع مختلف آن می‌توان گفت که کفپوش اپوکسی بهترین گزینه محسوب می‌شود؛ چرا که مزیت‌های فراوانی را به شما ارائه خواهد داد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی انواع کفپوش آشپزخانه صنعتی پرداختیم. کفپوش‌ها از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که روی بهداشت آشپزخانه تاثیر می‌گذارند. اگر قصد راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی دارید، باید در کنار تجهیزات دیگر به فکر کفپوش باکیفیت هم باشید. کفپوش‌ها ضمن جنبه بهداشتی، از لحاظ ایمنی و زیبایی نیز روی آشپزخانه صنعتی تاثیر خواهند داشت. پیشنهاد می‌شود برای کفپوش هزینه کنید و کفپوشی را تهیه نمایید که کیفیت بالایی داشته باشد.

بیک صنعت؛ مرکز فروش تجهیزات و راه‌اندازی کسب‌وکار صنعت غذایی

چنانچه قصد راه‌اندازی کسب‌وکار در صنعت غذایی را دارید یا این که به دنبال فروشگاهی می‌گردید که تجهیزات رستوران و آشپزخانه صنعتی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت عرضه کند، فروشگاه بیک صنعت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در فروشگاه بیک صنعت انواع تجهیزات قنادی، نانوایی، رستوران، شکلات‌سازی و بستنی و کافی‌شاپ ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و بازدید از محصولات از شما دعوت می‌کنیم به وب‌سایت بیک صنعت مراجعه فرمایید. در صورت وجود هر گونه سوال پیرامون نحوه ارائه خدمات و محصولات توسط این مجموعه می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب‌سایت تماس حاصل فرمایید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *