از کافه نان تا کافه قنادی
مقاله ها, نانوایی

از نانوایی سنتی تا کافه نان

نان به‌ عنوان قوت غالب مردم سهم بزرگی در سبد غذایی خانوارها ایفا می‌کند. اهمیت افزایش سهم نان‌های حجیم و نیمه حجیم با کیفیت در بازار نان ایران سبب شد تا بیک صنعت، به‌عنوان بخشی از ماموریت اولیه خود، عرضه ‌ماشین‌آلات و لوازم تهیه و پخت نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم را در دستور کار خود قرار دهد.

به‌‌طور کلی، برای تولید محصولات غذایی با کیفیت در مقیاس صنعتی سه عامل مهم مطرح است، که عبارت‌اند از: ماشین آلات باکیفیت، تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب، مواد اولیه باکیفیت و دانش فنی. بدون شک نبود هر کدام از این عوامل مانع از حصول کیفیت دلخواه واحد تولیدی خواهد شد. خواه شما یک نانوای حرفه‌ای باشید و خواه قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را داشته باشید.

فهرست محتوا

از کافه نان تا کافه قنادی

کافه نان چیست؟

کافه نان یک مدل تجاری ترکیبی بوده که ترکیبی از نانوایی و کافه است. این مفهوم نسبتا جدید، در سال‌های اخیر به سرعت محبوب شده است. کافه‌های نان به مشتریان این فرصت را می‌دهند که از محصولات پخته‌شده تازه مانند نان، شیرینی‌ها و کلوچه‌ها، همراه با قهوه، چای و سایر نوشیدنی‌ها لذت ببرند. آنها اغلب یک فضای کوچک با صندلی و میز دارند، که آنجا را به مکانی عالی برای ملاقات با دوستان، یا لذت‌بردن از یک وعده غذایی سریع، مناسب می‌کند. همچنین امکان سرویس‌دهی میان وعده‌ها (برانچ) در قالب فینگرفود، جهت صبحانه یا عصرانه در کافه نان را می‌توان در نظر گرفت. البته ماهیت اصلی کافه نان‌ها به صورت Take away یا بیرون‌بر است.

کافه نان‌ها علاوه بر محصولات متنوعی که عرضه می‌کنند، فضایی دنج برای سرو محصولات خود دارند. در یک کافه نان انواع نان، شیرینی، کلوچه، اسنک‌ و دونات‌ در اشکال متفاوت یافت می‌شود.

تفاوت کافه نان با نانوایی سنتی

تفاوت اصلی بین یک کافه نان و یک نانوایی سنتی در این است که یک کافه نان محصولات متنوعی را عرضه می‌کند، ولی نانوایی‌های سنتی معمولاً در پخت تنها یک مدل نان فعالیت می‌کنند. همچنین در کشورمان تنوع کافه نان‌ها بسیار کمتر از نانوایی‌ها است. بنابراین شانس موفقیت در تاسیس این فروشگاه‌های جذاب، به‌خصوص در محله‌های اعیان‌نشین، شانس موفقیت بالایی را در پیش خواهد داشت. علاوه‌بر این، در یک کافه نان امکان سرو محصولات پخته‌شده در محل وجود دارد.

نان فروخته شده در نانوایی‌ها اغلب همراه با سایر فرآورده‌هایی غذایی مصرف می‌شود، ولی محصولات متنوع موجود در کافه نان‌ها، امکان مصرف به صورت جداگانه را دارند. در ادامه محصولات موجود در کافه نان‌ها قیمت بالاتری از یک قرص نان خواهند داشت! زیرا این خوراکی‌های خوشمزه، تحت شرایطی خاص با تجهیزات مخصوص به خود و مواد اولیه با کیفیت‌تری تولید می‌شوند.

تفاوت کافه نان با کافی شاپ

تفاوت اصلی کافه نان با کافی شاپ وجود انواع مختلف نان و شیرینی در آن‌هاست. امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا کافه نان یکی از مکان‌هایی است که برخی از مردم به‌صورت روزانه به آن سر می‌زنند. آن‌ها می‌توانند نان مورد نیاز خود را تهیه و در هر ساعتی که به آنجا مراجعه نمایند، از منوی مخصوص استفاده کنند.

ویژگی‌های یک کافه نان چیست؟

  • محصولات پخته‌شده تازه

کافه‌های نان انواع محصولات پخته‌شده تازه مانند نان، شیرینی و کلوچه را ارائه می‌دهند. این محصولات پخته‌شده با استفاده از مواد با کیفیت بالا تولید می‌شوند.

  • قهوه و چای

کافه‌های نان همچنین قهوه، چای و سایر نوشیدنی‌ها سرو می‌کنند. این به مشتریان اجازه می‌دهد تا از یک وعده غذایی کامل یا میان وعده در یک مکان لذت ببرند.

  • فضای سرو محصولات

کافه‌های نان اغلب فضایی برای سرو نان‌ها با صندلی و میز دارند. این باعث می‌شود آنها مکانی عالی برای ملاقات با دوستان یا لذت بردن از یک لقمه سریع و خوشمزه باشند.

  • تمرکز بر کیفیت

کافه‌های نان معمولاً بر استفاده از مواد با کیفیت بالا و روش‌های پخت مکانیزه تمرکز می‌کنند. این باعث می‌شود تا محصولاتی پخته شوند که هم طعمی عالی دارند و هم مغذی هستند.

کافه‌های نان می‌توانند یک سرمایه‌گذاری تجاری بسیار سودآور باشند. آنها ترکیبی منحصربه‌فرد  از محصولات و خدمات را ارائه می‌دهند که برای طیف گسترده‌ای از مشتریان جذاب است.

مشاوره تلفنی

چگونه یک کافه نان راه‌اندازی کنیم؟

اگر علاقه‌مند به راه‌اندازی یک کافه نان هستید، چند مرحله کلیدی وجود دارد که باید انجام دهید:

یک طرح تجاری تهیه کنید: یک طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا اهداف، بازار هدف و پیش‌بینی‌های مالی خود را مشخص کنید.

تأمین مالی مطمئن: برای تأمین هزینه‌های راه‌اندازی و راه‌اندازی کافه نان خود، باید تأمین مالی کنید. این ممکن است شامل دریافت وام از بانک یا پیداکردن سرمایه‌گذار یا استفاده از سرمایه شخصی شما باشد.

مکان را پیدا کنید: کافه نان شما باید در یک منطقه پررفت‌وآمد با دید خوب واقع شود. همچنین مهم است که مکانی را انتخاب کنید که برای بازار هدف شما مناسب باشد.

خرید تجهیزات: برای کافه نان خود باید تجهیزات مختلفی مانند فر، میکسر و ویترین خریداری کنید.

استخدام کارکنان: شما باید کارکنانی را استخدام کنید تا در پخت، سروکردن و نظافت به شما کمک کنند.

تجارت خود را بازاریابی کنید: باید کافه نان خود را برای مشتریان بالقوه بازاریابی کنید. این را می‌توان از طریق کانال‌های مختلفی مانند رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و روابط عمومی انجام داد. شما همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله راه اندازی کافه نان مراجعه نمایید.

 

از کافه نان سنتی تا کافه قنادی

دلایل محبوبیت کافه نان‌ها چیست؟

کافه نان در میان مردم محبوبیت زیادی دارد و یکی از رقبای اصلی برای فست فودها محسوب می‌شود، زیرا مواد غذایی که در آن ارائه می‌شوند، از لحاظ سلامتی ارجحیت دارند و از لحاظ قیمت نیز مانند فست فود و شاید ارزان‌تر هستند.

یکی دیگر از جذابیت‌های کافه نان برای مردم، بوی نان و شیرینی تازه‌ای است که در حال پخت در فر است. البته در برخی از آنها، محصولات در جای دیگری پخته و به مغازه انتقال داده می‌شوند، اما به گفته صاحبان‌شان، پختن نان در مغازه مشتریان بیشتری را به دلیل تازگی نان جذب می‌کند.

در کشورهای اروپایی و آمریکا، کافه نان مکانی بسیار مناسب برای صرف صبحانه است. مردم علاوه‌بر خوردن و نوشیدن، این مکان را به عنوان مکانی برای قرارهای دوستانه و حتی کاری انتخاب می‌کنند.

مهم‌ترین بخش موجود در کافه نان، نان‌هایی است که ارائه می‌شود. بنابراین تنوع نان‌ها به جذب بیشتر مشتریان کمک می‌کند. در کافه نان‌ها اسنک‌هایی که با نان سرو می‌شوند بسیار پرطرفدار هستند. انواع سالاد، ساندویچ و سوپ نیز معمولاً در کافه نان‌ها ارائه می‌شوند. معمولاً منوی این کافه‌ها شامل نان‌ها و غذاهای بدون گلوتن، کم کالری و همچنین غذاهای مناسب برای گیاه خواران نیز می‌باشد.

نتیجه‌گیری

کافه نان یک مفهوم منحصربه‌فرد  است که شیرینی‌های تازه یک نانوایی را با فضای آرام یک کافه ترکیب می‌کند. برای شروع نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، دانش گسترده پخت، خلاقیت و سرمایه دارد. عامل اصلی تمایز آن از نانوایی سنتی، تجربه‌ای است که ارائه می‌دهد. کافه نان، یک نانوایی سنتی را با جذابیت‌های روز یک کافه ترکیب می‌کند. چه به‌عنوان یک کارآفرین مشتاق یا یک مشتری که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از نانوایی است، کاوش در دنیای کافه‌های نان مطمئناً یک چشم‌انداز فریبنده به شمار می‌رود.

خدمات شرکت بیک صنعت برای راه‌اندازی کافه نان

مجموعه‌ی خدمات ما در شرکت بیک صنعت که شامل مشاوره و طراحی واحدهای نانوایی و کافه‌نان، ارایه ماشین آلات و لوازم حرفه‌ای مورد نیاز از بهترین برندهای مطرح دنیا، تامین مواد اولیه با کیفیت از طریق شرکت گلنان پوراتوس که از پیشروان صنعت نان و شیرینی در ایران محسوب می‌شود و همچنین ارائه خدمات آموزشی تخصصی نان، شیرینی، شکلات و بستنی در مرکز آموزش تخصصی بیک صنعت (بیک آکادمی)، به‌طور قطع تمام نیازها و دغدغه‌های شما را در این کسب‌و‌کار پوشش داده و مرتفع می‌نماید.

در این چهارچوب، بیک صنعت تنها فروشنده‌ی ماشین‌آلات نیست، بلکه مشاوریست که می‌تواند تولیدکننده را تا هدف نهایی یعنی تولید محصول با کیفیت و موفقیت در کسب‌و‌کار همراهی نماید. کافه نان فروشگاهی است که انواع مختلف نان، شیرینی‌جات، سالاد، ساندویچ‌های کوچک و نوشیدنی‌های مختلف در آن به فروش می‌رسد. در بیک صنعت شما می‌توانید بیزینس‌های مختلف را راه اندازی کنید، از جمله آنها راه اندازی کافه نان است که یک گزینه بسیار عالی برای شروع یک کسب و کار عالی‌ست.

به لطف تجربیات موفق خود در زمینه راه اندازی کافه قنادی ، کافه نان، کافی شاپ و رستوران افتخار داریم که صفر تا صد راه‌اندازی واحدهای کافه نان را که در عمل ترکیبی از چند کانسپت می‌باشد را با بهترین کیفیت و قیمت بر عهده بگیریم.

0/5 (0 Reviews)

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *