تفاوت دمای فر برقی و گازی
رستوران, قنادی, کافی شاپ, مقاله ها

بررسی تفاوت دمای فر برقی و گازی

 تفاوت دمای فر برقی و گازی

امروزه در صنعت آشپزی از انواع مختلف فرهای گازی و برقی استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها مشخصات مخصوص به خود را دارند. فرهای جدید از تنظیمات و قابلیت‌های مدرن‌تری برخوردار هستند و با استفاده از آن‌ها ضمن صرفه‌جویی در زمان و وقت می‌توان مواد غذایی را با کیفیت بیشتری آماده کرد. آشنایی با تنظیمات فرها و دمایی که دارند باعث می‌شود که شما بتوانید به شیوه‌ای کارآمدتر از فر خود برای پخت‌وپز بهره ببرید. زمانی که دمای فر استاندارد و متناسب با نوع ماده غذایی باشد، گرما به صورت یکنواخت به قسمت‌های مختلف غذا خواهد رسید و غذای شما کاملاً می‌پزد؛ بدون این که خام شود یا این که قسمت‌هایی از آن بسوزد. فرهای برقی و گازی از جهات مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه این مقاله قصد داریم ضمن بررسی تفاوت دمای فر برقی و گازی به بررسی سایر جنبه‌های تفاوت این دو فر نیز بپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

هر آن چه که باید درباره تفاوت فر برقی و گازی بدانید

اگر قصد دارید برای آشپزخانه خود یک فر بخرید و نمی‌دانید که فر برقی بهتره یا گازی، در ابتدا باید با هر یک از این فرها به صورت مجزا آشنا شوید. در ادامه، عملکرد هر کدام از فرهای گازی و برقی را توضیح خواهیم داد. همچنین جهت خرید انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی از قبیل فر صنعتی، فر پخت ترکیبی، اجاق گاز صنعتی و… با قیمت و کیفیت مناسب می‌توانید با کارشناسان فروش مجوعه بیک صنعت تماس حاصل بفرمائيد.

۱. فر برقی

فر برقی از جمله فرهای پر طرفدار به حساب می‌آید که در ساختار آن چند المنت به منظور ایجاد گرما تعبیه شده است. این فرها را می‌توانیم بر اساس تعداد المنتی که دارند به انواع مختلفی دسته‌بندی نماییم. قابل ذکر است که هر اندازه تعداد المنت‌ها در فر برقی کمتر باشد، به همان نسبت قیمت آن نیز ارزان‌تر خواهد بود. در برخی از مدل‌های فرهای برقی هم در قسمت پایین و هم در بالا شاهد المنت هستیم که در آن‌ها گرما به صورت یکنواخت به همه بخش‌های غذا می‌رسد و باعث پخت بهتر آن می‌شود. ناگفته نماند که ترموستات در این فرها به توزیع بهتر حرارت کمک شایانی می‌کند. علاوه بر ترموستات، فن در فر برقی نیز به گردش بهتر هوای گرم کمک نموده و از سوختن غذا جلوگیری خواهد کرد. معمولاً فرهای برقی را به صورت توکار در دیوار یا کابینت نصب می‌کنند.

در دستگاه فر برقی امکان تنظیم دما برای پخت وجود دارد. اگر دنبال فری هستید که بتواند به خوبی مواد غذایی را برشته نماید، این فر نسبت به فر گازی گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

فرق فر گازی و برقی

۲. فر گازی

فرهای گازی در مقابل فرهای برقی قرار دارند که هم به صورت مبله و هم داخل گاز در بازار قابل خرید هستند. از جمله مزایای این فرها می‌توانیم به مصرف انرژی پایین، عدم خشک شدن غذا، طول عمر بالا و هزینه پایین در تعمیر و نگهداری اشاره داشته باشیم. از جمله مواردی که باعث فرق فر گازی و برقی می‌شود، عدم پخت یکنواخت غذا توسط فرهای گازی بر خلاف فرهای برقی است. این مدل از فرها برای کارکرد نیاز دارند که به گاز شهری متصل شوند و برای روشن شدن فن، لامپ و نور نیز مجهز به یک سیم اتصال هستند. این نوع از فرها به علت این که از شعله‌های گازی استفاده می‌کند، غذا را سریع‌تر گرم و همچنین سریع‌تر سرد خواهد کرد و این نشان‌دهنده تفاوت دمای فر برقی و گازی است.

تفاوت دمای فر برقی و گازی چه قدر است

فرها انواع برقی و گازی دارند که از جهات مختلفی با هم متفاوت هستند. اگر قصد خرید فر دارید، در ابتدا باید با هر یک از فرهای گازی و برقی به صورت مجزا آشنا شوید و فرق این دو را بشناسید.

تفاوت دمای فر برقی و گازی در چیست؟

این دو فر در مقایسه با هم تفاوت‌های زیادی دارند. از آن جایی که تمرکز ما در این مقاله روی تفاوت دمای فر برقی و گازی است، در ادامه به بررسی فرق این دو فر از لحاظ دما خواهیم پرداخت. فر صنعتی از جمله مهم‌ترین تجهیزات قنادی می‌باشد، برای خرید این محصولات با گارانتی اصالت کالا می‌توانید از مجموعه بیک صنعت اقدام به سفارش نمائید.

۱. منبع انرژي

اولین موردی که موجب ایجاد تفاوت در دمای این دو فر شده است، منبع انرژی محسوب می‌شود. فرهای گازی برای کارکرد از منبع انرژي گاز بهره می‌برند، در حالی که منبع انرژي فرهای برقی جریان الکتریسیته است و همین ویژگی موجب اختلاف دمایی در این دو فر می‌شود.

۲. تولید حرارت

در ساختار فرهای گازی شاهد مشعل برای تولید حرارت و شعله هستیم، در صورتی که در فر برقی از المنت برای تولید و پخش حرارت استفاده شده است.

مشاوره تلفنی

۳. حداکثر دما

حداکثر دمایی که فرهای گازی خانگی می‌توانند تولید کنند، ۵۳۷.۷ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای فرهای برقی ۹۸۵.۵ درجه سانتی‌گراد است.

۴. تنظیم کنترل دما

از دیگر مواردی که موجب تفاوت دمای فر برقی و گازی شده، نحوه و امکان تنظیم و کنترل دماست. در فرهای گازی امکان تنظیم دما به صورت حدودی وجود دارد، در حالی که در فرهای برقی می‌توان دما را به صورت دقیق تنظیم نمود.

تفاوت فر برقی و گازی


قبل از راه اندازی کسب وکاز در زمینه رستوران نیاز به استعلام هزینه راه اندازی رستوران  قبیل خرید تجهیزات، طراحی دکور، طراحی منو و… دارید، مجموعه بیک صنعت مجری راه اندازی چندین رستوران موفق آماده ارائه مشاوره در زمینه تجهیزات و راه‌اندازی انواع رستوران، فست فود و کافه رستوران می باشد. 


مقایسه فر گازی و برقی از نظر کیفیت پخت و نحوه نصب

فرق این دو فر تنها در تفاوت دمای فر برقی و گازی و تعداد المنت و منبع انرژی خلاصه نمی‌شود، بلکه کیفیت پخت غذا و نحوه نصب و پیچیدگی‌های آن در این دو فر نیز با هم دیگر متفاوت است. همان طور که گفتیم، در فرهای برقی از المنت استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل فرهای برقی می‌توانند گرما را به صورت یکنواخت در سراسر فر توزیع نمایند و غذا را با کیفیت مطلوب‌تری نسبت به فرهای گازی بپزند. البته پخت غذای باکیفیت به مهارت آشپز نیز ربط دارد، اما در کل فرهای برقی تنظیمات راحت‌تر و مطلوب‌تری برای پخت غذای باکیفیت ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، فرهای گازی برای نصب پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و باید در فرایند نصب برای این تجهیزات تهویه مناسبی در نظر بگیرید تا امکان خارج شدن گاز مونوکسید کربن از آن‌ها وجود داشته باشید. علاوه بر این، رعایت فاصله بین شیر و لوله گاز با فر گازی نیز حائز اهمیت است. در مقابل، فر برقی برای نصب تنها به اتصال دوشاخه به برق نیاز خواهد داشت و پیچیدگی خاصی ندارد.

یکی از کاربردهای فر برقی یا گازی پخت انواع شیرینی و کیک می‌باشد، برای استعلام قیمت فر شیرینی پزی با کیفیت و دارای گارانتی اصالت و کیفیت با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

با در نظر داشتن تفاوت دمای فر برقی و گازی، فرق این دو فر از نظر کیفیت پخت غذا، شیوه نصب، منبع انرژی، حداکثر دمای تولیدی و… می‌توان بهترین فر را برای خرید انتخاب کرد.

 فر برقی بهتر است یا گازی؟

در آخر می‌رسیم به این که کدام یک از این فرها بهتر است؟ اگر قناد هستید و نیاز دارید که مواد شیرینی‌پزی و کیک‌پزی شما پف کند، فر برقی گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. در مقابل، اگر آشپز هستید و نمی‌خواهید که غذاهایتان خشک شوند، به سراغ فر گازی بروید. همچنین، اگر قرار است که در طول روز ساعات زیادی را با فر کار کنید، با در نظر گرفتن هزینه برق توصیه می‌شود سراغ فرهای گازی بروید که هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری برایتان دارند.

فر برقی بهتره یا گازی

فر کامبی (فر پخت ترکیبی)

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی به‌ عنوان یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در آشپزخانه‌های امروزی است. این دستگاه ترکیبی قابلیت پخت غذاهای متعددی مانند نان، پیتزا، دسرها و بیسکویت‌ها، سس‌ها و سوپ‌ها به روش گریل و پخت با گرمای ملایم را دارد را در زمانی کمتر و  با بهره‌وری بیشتری فراهم می‌کند. این محصول مزایای بسیاری از جمله موارد زیر دارد از بهترین برندهای موجود فر ترکیبی می‌توان به برند اونوکس اشاره کرد که برای پخت نان، شیرینی و انواع غذا کاربرد دارد، مجموعه بیک صنعت عرضه کننده فر اونوکس با پایین‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت می‌باشد.

  • چند منظوره بودن
  • کنترل دقیق دما و زمان
  • صرفه‌جویی در زمان و انرژی
  • حفظ رطوبت و طعم
  • استفاده آسان و راحت

برای کسب اطلاع بیشتر از فر کامبی یا پخت ترکیبی، مقاله فر پخت ترکیبی چیست را مطالعه بفرمائيد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی تفاوت دمای فر برقی و گازی و سایر جنبه‌هایی که موجب ایجاد تفاوت بین این دو فر شده پرداختیم. اصلی‌ترین مواردی که موجب فرق داشتن دمای این دو فر می‌شود، منبع انرژي، نحوه تولید حرارت، حداکثر میزان دمای تولیدی توسط هر یک از فرها و نحوه و امکان کنترل و تنظیم دما است. اگر قصد خرید فر دارید، پیشنهاد می‌شود هر یک از فرها را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین فر متناسب با نیاز خود را پیدا نمایید.

بیک صنعت؛ مرجع خرید تجهیزات رستوران و آشپزخانه صنعتی

بیک صنعت یکی از مراکز معتبر فروش تجهیزات صنعت غذایی محسوب می‌شود که شما می‌توانید از این مجموعه ضمن خرید فر پخت ترکیبی برقی و گازی، سایر تجهیزات مورد نیاز برای رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی را خریداری فرمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بازدید از انواع مختلف محصولات عرضه شده توسط بیک صنعت، از شما دعوت می‌شود همین حالا به وب‌سایت این مجموعه سر بزنید. در صورت وجود هر گونه سوال در رابطه با فرهای ارائه شده توسط بیک صنعت، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل کنید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *