بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی چیست
کافی شاپ, مقاله ها

بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی مناسب کافی شاپ

اهمیت شناخت بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی مناسب کافی شاپ

در کافی شاپ‌ها برای سرو آیتم‌هایی که در مِنو است، نیاز به تجهیزات مختلفی داریم. یکی از اجزای جدانشدنی و اصلی در مِنوی کافی شاپ‌ها، انواع قهوه محسوب می‌شود. برای سرو قهوه، علاوه بر دستگاه قهوه‌ساز باکیفیت، پرتافیلتر مرغوب، تمپر قهوه و فنجان و غیره، به دستگاه آسیاب نیز نیاز خواهید داشت. دستگاه‌های آسیاب قهوه در انواع مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی در بازار موجود هستند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. دستگاه آسیاب نیمه صنعتی، برای آسیاب دانه‌های قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد و بین آسیاب خانگی و صنعتی قرار دارد. اگر تمایل دارید ویژگی‌های بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی مناسب برای کافی شاپ‌ها را بشناسید، در ادامه این مقاله با بیک صنعت همراه باشید.

فهرست محتوا

آسیاب قهوه نیمه صنعتی چیست و چه فرقی با آسیاب صنعتی دارد؟

فاکتورهای مختلفی در ایجاد یک فنجان خوش عطر و طعم قهوه موثر هستند که یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها، آسیاب قهوه است. دستگاه‌های آسیاب قهوه در انواع متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. پیش از این که سراغ معرفی ویژگی‌های بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی مناسب برای کافی شاپ برویم، در قدم اول پیشنهاد می‌کنیم کمی بیشتر با این نوع آسیاب آشنا شوید. آسیاب‌های نیمه صنعتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم خصوصیات یک آسیاب خانگی و هم آسیاب صنعتی را دارند؛ در واقع این نوع از دستگاه‌های آسیاب قهوه بین آسیاب‌های خانگی و صنعتی قرار می‌گیرند.

مشاوره تلفنی

از دستگاه‌های آسیاب نیمه صنعتی می‌توان در محیط‌های کوچک مثل کافی شاپ‌هایی که تعداد میز و صندلی کمی دارند یا فروشگاه‌های قهوه بهره برد. اگر قصد خرید آسیاب قهوه برای کافی شاپ را دارید و نمی‌دانید که آسیاب قهوه صنعتی بهتر است یا نیمه صنعتی، باید تفاوت این دو آسیاب را با هم مقایسه کنید که ما این کار را در ادامه انجام داده‌ایم:


جهت دریافت مشاوره راه اندازی کافی شاپ در زمنیه دکوراسیون، تهیه تجهیزات و آموزش نیروی کار با کارشناسان مجموعه بیک صنعت تماس حاصل بفرمائید.


۱. قدرت و ظرفیت موتور

به طور معمول آسیاب‌های صنعتی موتور قدرتمندتری نسبت به آسیاب‌های نیمه صنعتی دارند و می‌توانند حجم بیشتری از دانه قهوه را در زمان کوتاه‌تری آسیاب کنند؛ به همین علت برای استفاده در کافی شاپ‌هایی که تعداد سفارش روزانه قهوه در آن‌ها بالاست، گزینه بهتری محسوب می‌شوند. در مقابل، آسیاب‌های نیمه صنعتی با قدرت موتور قوی (کمتر از نوعِ صنعتی) برای استفاده در کافی‌ شاپ‌ها و فروشگاه‌های قهوه با تعداد سفارش کمترِ قهوه، گزینه بهتری به شمار می‌روند.

۲. ظرفیت مخزن

معمولاً آسیاب‌های صنعتی نسبت به آسیاب‌های نیمه صنعتی مخزن بزرگ‌تری برای آسیاب کردن دانه‌های قهوه دارند؛ به طوری که می‌توان چند کیلوگرم دانه قهوه را با کمک آن‌ها آسیاب نمود. آسیاب‌های نیمه صنعتی مجهز به مخزن کوچک‌تر با ظرفیت ۲۵۰ گرم الی ۱ کیلوگرم هستند؛ به همین خاطر انتخاب بهتری برای مصارف روزانه کافی شاپ‌های کوچک به حساب می‌آیند.

معرفی بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با انواع روش‌های بازاریابی فست فود و رستوران، مقاله بازاریابی رستوران را مطالعه نمائید.

۳. سرعت و کارایی

سرعت آسیاب‌های نیمه صنعتی نسبت به صنعتی کمتر است؛ به همین دلیل در آسیاب کردن حجم بیشتری از دانه قهوه، عملکرد کُندتری خواهد داشت. پس اگر دنبال آسیابی هستید که بتوانید با آن حجم متوسطی از دانه قهوه را در طول روز آسیاب کنید، مدل نیمه صنعتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

۴. ابعاد و وزن

آسیاب‌های نیمه صنعتی دارای طراحی جمع‌وجور و کوچک‌تری نسبت به آسیاب‌های صنعتی هستند و به تبع وزن سبک‌تری نیز دارند. اگر در کافی شاپ و قسمت بارِ گرم کافه با محدودیت فضا روبه‌رو هستید، این نوع آسیاب به دلیل این که فضای کمتری را اشغال می‌کند، گزینه خوبی خواهد بود.

آشنایی با بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی

۵. قیمت

از آن جایی که آسیاب‌های صنعتی ظرفیت و قدرت بیشتری دارند، قیمت آن‌ها در مقایسه با آسیاب‌های نیمه صنعتی گران‌تر است. اگر دنبال یک آسیاب اقتصادی برای کافی شاپ خود می‌گردید، مدل نیمه صنعتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید دستگاه قهوه ساز صنعتی مقاله بهترین دستگاه قهوه ساز برای کافی شاپ را در سایت بیک صنعت مطالعه نمائید.

دستگاه آسیاب یکی از تجهیزات مهم در کافی شاپ‌ها به حساب می‌‌آید که از آن برای خرد کردن دانه‌های قهوه استفاده می‌کنند. این تجهیزات در انواع مختلف خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی در بازار موجود هستند. آسیاب نیمه صنعتی گزینه‌ای مناسب برای کافی شاپ‌های کوچک محسوب می‌شود.

ویژگی‌های بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی

اگر با بررسی تفاوت‌هایی که بین آسیاب صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارد، تصمیم گرفتید که آسیاب نیمه صنعتی بخرید، پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید با خصوصیاتی که بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی دارد آشنا شوید:

۱. قدرت موتور مناسب

بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی باید مجهز به موتور با قدرت کافی برای آسیاب دانه‌های قهوه با سرعت بالا باشد. به طور معمول، آسیاب‌های نیمه صنعتی که دارای موتوری با قدرت بین ۲۵۰ الی ۶۰۰ وات هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

۲. امکان تنظیم درجه آسیاب

بهترین مدل آسیاب نیمه صنعتی که مناسب برای استفاده در کافی شاپ باشد، قابلیت تنظیم درجه آسیاب از خیلی ریز تا درشت را دارد و می‌توان از آن برای آسیاب کردن دانه‌های قهوه برای انواع روش‌های دم‌آوری نظیر فرنچ پرس، اسپرسو و… استفاده نمود.

۳. تیغه‌های باکیفیت

آسیاب‌هایی که در بازار موجود هستند، تیغه و دندانه‌هایی با کیفیت‌های متفاوت دارند. جنس این تیغه‌ها متفاوت است. از بین انواع مختلف تیغه‌ها، معمولاً تیغه‌های استیل ضد زنگ و سرامیکی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

ویژگی های بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی چیست

۴. سرعت آسیاب مناسب

از دیگر ویژگی‌های بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی این است که بتواند متناسب با نوع دانه قهوه و روش دم‌آوری، دانه‌های قهوه را متناسب با نیاز شما در سرعت ایده‌آل آسیاب نماید و پودر قهوه‌ای باکیفیت تحویل دهد.

۵. طراحی ارگونومیک

طراحی و ساختار ارگونومیک و ساخت بدنه آسیاب با استفاده از متریال درجه یک نیز حائز اهمیت است. برخی از مدل‌های آسیاب نیمه صنعتی قابلیت‌هایی نظیر نمایشگر دیجیتال دارند که کار با دستگاه را آسان خواهند کرد.

۶. آسانی در نظافت

بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی قابلیت این را دارد که بتوان قطعات آن را به راحتی جدا نمود و آن را پس از استفاده تمیز کرد.

بیشتر بخوانید: جهت آشنایی با روش‌های تبلیغ کافی شاپ پیشنهاد می‌کنیم مقاله تبلیغ برای کافه را مطالعه بفرمائید.

بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی دارای ویژگی‌هایی نظیر موتور با ظرفیت قدرت مناسب، ظرفیت مخزن متوسط، ابعاد و وزن جمع‌وجور و سبک، قابلیت تنظیم درجه آسیاب، طراحی ارگونومیک، سرعت آسیاب مناسب و قابلیت نظافت و شست‌وشو است.

معرفی بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی مناسب کافی شاپ

آسیاب قهوه مدل کریو، محصول برند معتبر رنچیلیو (Rancilio) است که به‌طور خاص برای کافی‌شاپ‌ها و محیط‌های حرفه‌ای طراحی شده است. این دستگاه با تیغه‌های ۵/۲ اینچی و ظرفیت تولید ۷ تا ۹ کیلوگرم در ساعت، کارایی بالایی دارد و می‌تواند نیازهای کافی شاپ‌های شلوغ را به‌خوبی تأمین کند. طراحی ارگونومیک صفحه نمایش و سه برنامه قابل تنظیم، استفاده از این دستگاه را آسان و انعطاف‌پذیر کرده است. همچنین، مخزن قهوه با گنجایش ۳/۱ کیلوگرم، امکان آسیاب‌کردن مقدار قابل توجهی قهوه را فراهم می‌آورد.
با وزن ۱۳ کیلوگرم و ابعاد مناسب، این دستگاه می‌تواند به‌راحتی در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بیک صنعت به عنوان فروشنده این محصول، مرجعی عالی برای تأمین نیازهای کافه‌ها برای خرید این تجهیزات به شمار می‌رود. اگر به دنبال یک آسیاب قهوه باکیفیت و کارآمد هستید، آسیاب قهوه کریو انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: جهت شناخت کانال‌ها مختلف دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی رستوران مقاله دیجیتال مارکتینگ رستوران را مطالعه نمائيد.

دستگاه آسیاب قهوه مدل کریو

نحوه استفاده از آسیاب نیمه صنعتی

پس از خرید بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی، باید با نحوه کار با آن آشنا باشید:

۱. دانه‌های قهوه را در مخزن آسیاب قرار دهید.

۲. درجه مورد نظر برای خرد شدن دانه‌های قهوه را تنظیم نمایید؛ در این مرحله باید به نوع قهوه توجه کنید.

۳. دستگاه را روشن کرده تا موتور آن شروع به کار کند.

۴. پس از اتمام فرایند آسیاب، دستگاه را خاموش نمایید و پودر آسیاب شده را از مخزن خارج کنید.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با لیست ظروف کافی شاپ، می توانید مقاله ظروف مورد نیاز کافی شاپ را مطالعه بفرمائید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با تفاوت آسیاب نیمه صنعتی و صنعتی و ویژگی‌هایی که بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی دارد آشنا شدیم. دستگاه‌های آسیاب در انواع متنوعی طراحی و عرضه می‌شوند و هر یک از آن‌ها مشخصات مخصوص به خود را دارند. دستگاه‌های آسیاب نیمه صنعتی معمولاً برای کافی شاپ‌هایی مناسب هستند که در طول روز حجم متوسطی از دانه قهوه را آسیاب می‌کنند. بهترین مدل آسیاب نیمه صنعتی دارای قدرت موتور مناسب، تیغه‌های باکیفیت، قابلیت تنظیم درجه آسیاب، سرعت آسیاب مناسب، طراحی ارگونومیک و قابلیت نظافت است. پیشنهاد می‌شود که برای خرید بهترین آسیاب نیمه صنعتی سراغ فروشگاهی بروید که از هر نظر معتبر باشد.

یکی از تجهیزات مورد نیاز برای کافی شاپ‌هایی که غذا نیز در منو خود سرو می‌نمایند، گریل ذغالی صنعتی است. برای خرید این محصول با قیمت و کیفیت مناسب می‌توانید از فروشگاه بیک صنعت اقدام نمائید. 

بیک صنعت؛ مرجع خرید تجهیزات کافی شاپ

آیا قصد خرید بهترین آسیاب قهوه نیمه صنعتی را دارید و نمی‌دانید که از کدام فروشگاه این دستگاه را تهیه کنید؟‌ بیک صنعت به عنوان یکی از مراکز معتبر عرضه‌کننده تجهیزات کافی شاپ، آسیاب‌های نیمه صنعتی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می‌دهد. علاوه بر تجهیزات کافی شاپ، در این مجموعه امکان خرید ابزار قنادی، تولید شکلات، بستنی ایتالیایی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران نیز برایتان فراهم شده است. اگر قصد خرید تجهیزات کافی شاپ را دارید، از شما دعوت می‌شود که وب‌سایت بیک صنعت را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود هرگونه سوال، با تیم پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *