جدیدترین ایده های جذب مشتری کافی شاپ
کافی شاپ, مقاله ها

جدیدترین ایده های جذب مشتری کافی شاپ در ۱۴۰۳

امروزه روش‌های بازاریابی یا مارکتینگ برای همه کسب‌وکارها در حال تغییر هستند. یکی از این مشاغل، اداره کافی‌شاپ‌ها عنوان می‌شود. اگر به تازگی سری به یکی از این مکان‌ها زده باشید، متوجه خواهید شد که بسیاری از خدمات کافه‌ها تغییر کرده است. به ‌طور مثال، از ارائه وای فای رایگان گرفته تا شیرهای گیاهی برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند. همه این تغییرات بر ایده های جذب مشتری کافی شاپ دلالت دارد؛ موضوعی که ما قصد داریم در این مقاله از بیک صنعت به آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

آشنایی با ایده های جذب مشتری کافی شاپ

در چند سال اخیر بسیاری از کافی‌شاپ‌ها نشان دادند که به عنوان یک صنعت تجاری پرسود می‌توانند درآمد زیادی داشته باشند. در این میان دانستن سلیقه مشتری و ترندهای بازار از مزیت‌های رقابتی به حساب می‌آید و هر چه صاحبان این مکان‌ها در این دو عامل موفق عمل کنند، می‌توانند از رقبای خود پیشی بگیرند. راه های افزایش مشتری کافی شاپ به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌شویم:

 

مشاوره تلفنی

1.     سفارش آنلاین یکی از راه های افزایش مشتری کافی شاپ

در چند سال اخیر، سفارش‌های آنلاین به عنوان یک راهکار برای راحتی افراد به کار برده می‌شد، اما امروزه، این روش ارسال به یک ضرورت در صنعت کافی ‌شاپ و ابزاری لازم برای ساده کردن روش ارسال به مشتریان محسوب می‌شود. زیرا خیلی از افراد به‌خصوص نسل زد ترجیح می‌دهند نوشیدنی خود را به‌صورت آنلاین ثبت کرده و از طریق یک برنامه پرداخت کنند. به ‌طور مثال، اپلیکیشن اسنپ ‌فود را در نظر بگیرید، با مراجعه به بخش کافی ‌شاپ‌های آن می‌توانید انواع نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را در کمترین زمان ممکن سفارش داده و همچنین از بازخورد نظرات مشتریان آن کافی ‌شاپ برای تصمیم‌گیری بهتر مطلع شوید. همچنین با استفاده از فر اونوکس برای پخت شیرینی و نان تازه مشتریان بیشتری جذب نمائید.

سفارش آنلاین برای جذب مشتری کافی شاپ


اگر قصد تغییر زمینه شغلی از کافی شاپ به کافه رستوران را دارید، می‌توانید برای استعلام هزینه راه اندازی رستوران با کارشناسان مجرب مجموعه بیک صنعت تماس حاصل بفرمائید.


2.     ارائه وای فای رایگان از راه های افزایش مشتری کافی شاپ

ارائه وای فای رایگان یکی دیگر از ایده های جذب مشتری در کافی‌شاپ‌ها محسوب می‌شود. در دنیای امروز که اینترنت بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره مردم شده، امکان دسترسی رایگان به وای فای می‌تواند یک عامل کلیدی برای انتخاب یک کافی شاپ باشد. از آنجایی ‌که مشتریانی مانند دانشجویان، فریلنسرها و افرادی که به دنبال یک مکان مناسب برای کار یا مطالعه هستند، به سمت مکان‌هایی جذب می‌شوند که خدمات اینترنتی رایگان ارائه می‌دهند؛ بنابراین، وای فای رایگان در کافی شاپ به آنها این فرصت را می‌دهد تا در محیطی آرام به فعالیت‌های آنلاین خود بپردازند.

یکی از ایده‌های بروز جهت ایجاد کسب و کار در زمینه کافی شاپ، راه ‌اندازی کافه گیم است. برای کسب اطلاع این مقاله را مطالعه نمائید.

3.     خدمات اشتراک برای کافی شاپ خود در نظر بگیرید.

خدمات اشتراک در کافی‌شاپ‌ها نیز در لیست روش های جذب مشتری برای کافی شاپ ما در این مقاله قرار می‌گیرد. این خدمات می‌توانند به شکل‌های مختلفی مانند اشتراک‌های ماهانه یا هفتگی ارائه شوند که به مشتریان امکان پرداخت مبلغی ثابت در برابر تعداد معینی نوشیدنی یا میان‌وعده را می‌دهد. در واقع، چنین برنامه‌هایی نه تنها موجب ترغیب مشتریان به مراجعه مکرر به آن کافی شاپ می‌شوند، بلکه ارتباط مستحکم‌تری میان آنها و فضای کافه ایجاد می‌کنند.

روش های جذب مشتری برای کافی شاپ

بیشتر بخوانید: جهت کسب اطلاع از مهم‌ترین قوانین وضع شده برای کافی‌شاپ‌ها، مقاله قوانین کافی شاپ را مطالعه بفرمائید.

4.     برای موفقیت کافی شاپ، پرسونای مشتریان را در نظر بگیرید.

بسیاری از مدیران صنعت غذا و نوشیدنی از میانگین سنی مشتریان خود بی اطلاع هستند. به همین دلیل نمی‌دانند که اکثر مراجعه‌کنندگان مرد هستند یا زن. این اطلاعات می‌تواند در ظاهر یک برند، مکان، پخش موسیقی و فرهنگ کلی یک کافی شاپ تأثیرگذار باشد. در این راستا، صاحبان کافه‌ها می‌توانند پایگاه داده‌ای از مشتریان ایجاد کرده تا بفهمند میزبانان آنها چه کسانی هستند و چه سلیقه‌ای دارند. شما می‌توانید با شناخت پرسونا، رفتارهای مشتریان را تشخیص دهید و به این ترتیب بهترین ایده‌های بازاریابی را برای کافی ‌شاپ‌تان به کار ببرید. همچنین اگر برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ نیاز به ایده‌های جدید دارید، مقاله دیزاین کافه را مطالعه بفرمائید.

5.     برای کافی شاپ خود یک پیج اینستاگرام قوی بسازید.

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، یک پلتفرم ایده‌آل برای جذب مشتریان جدید برای کافی شاپ شما به حساب می‌آید. شما می‌توانید با اشتراک‌گذاری محتوای مفید مانند ویدیوهای آموزشی و پست‌های انگیزشی، ارزش افزوده‌ای برای مخاطبان خود ایجاد کنید. تصاویر با کیفیت بالا و محتواهای جذاب بصری نیز نقش بسیار مهمی در موفقیت در اینستاگرام دارند. پس از ایده های جذب مشتری کافی شاپ مانند انتشار تصاویر خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های متفاوت به سادگی نگذرید.

بیشتر بخوانید: برای کسب اطلاع از میزان در آمد کافی شاپ و روش‌های افزایش آن مقاله درآمد کافی شاپ را نیز مطالعه بفرمائید.

اینستاگرام برای افزایش مشتری کافی شاپ


بیشتر بخوانید: برای کسب اطلاع از ترفند‌های بالا بردن فروش فست فود، مقاله روش های جذب مشتری فست فود را از دست ندهید.


6.     امکانات رفاهی برای حیوانات خانگی مشتریان در نظر بگیرید.

بسیاری از دوستداران قهوه ترجیح می‌دهند حیوانات خانگی خود را در برنامه روزانه‌شان همراه داشته باشند و کافی‌شاپ‌هایی که به این نیاز پاسخ می‌دهند، می‌توانند به مقصدی محبوب برای آنها تبدیل شوند. شما می‌توانید با فراهم‌کردن امکاناتی مانند ایستگاه‌های آب برای حیوانات خانگی، خوراکی‌های مخصوص و فضای نشستن در فضای باز، کافی ‌شاپ‌‌تان را به محیطی دلپذیر و دوستانه برای مشتریان و حیوانات خانگی‌شان تبدیل کنید. این امکانات نه تنها مشتریان قدیمی را برای شما حفظ می‌کند، بلکه می‌تواند باعث جذب مشتریان جدید هم شود. همچنین برای رفاه حال مشتریان و جلوگیری از انتشار بوی طبخ غذا نیاز است از یک هود مناسب صنعتی استفاده نمائید، برای مشاهده قیمت هود آشپزخانه صنعتی و خرید این محصول به صفحه آن در سایت مراجعه بفرمائيد.

7.     از خلاقیت منو به عنوان روش های جذب مشتری برای کافی شاپ غافل نشوید.

خلاقیت در منوی کافی شاپ می‌تواند تأثیر چشمگیری بر جذب و حفظ مشتریان داشته باشد. به طور مثال، از قهوه‌هایی که شامل موادی مانند کلاژن و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند برای جذب افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، استفاده کنید. با افزودن این گزینه‌ها به منوی کافی ‌شاپ‌ها می‌توانید خوراکی‌های مغذی و کاربردی را به کار ببرید و در حفظ سلامت مشتریان خود کوشا باشید. علاوه بر این، این روزها با افزایش تعداد افرادی که رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه و سبک زندگی سالم را دنبال می‌کنند، ارائه میان‌وعده‌ها و خوراکی‌های گیاهی مانند شیرینی‌های بدون شکر مصنوعی، پروتئین بارهایی مبتنی بر آجیل و سایر خوراکی‌های گیاهی می‌توانید طیف وسیع‌تری از مشتریان را جذب کنید. برای پخت شیرینی های مخصوص کافه خود نیاز به همزن مخصوص دارید، جهت  استعلام قیمت میکسر شیرینی پزی با کارشناسان مجموعه بیک صنعت تماس حاصل فرمائید.

خلاقیت برای جذب مشتری کافی شاپ


برای ارتباط با کارشناسان مجموعه بیک صنعت و اطلاع از شرایط راه اندازی فست فود شامل: هزینه تجهیزات، طراحی دکور، طراحی منو و… با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل بفرمائید.


8.     از روش‌های حفظ محیط زیست در کافی شاپ استفاده کنید

کافی‌شاپ‌ها می‌توانند با اتخاذ روش‌هایی از جمله اجرای برنامه‌های بازیافت، به حفظ محیط زیست کمک کنند. همچنین استفاده از دانه‌های قهوه ارگانیک نشان‌دهنده تعهد به کشاورزی پایدار و حمایت از تولیدکنندگان محلی به حساب می‌آید و مشتریانی که به مسائل محیط زیستی و اجتماعی اهمیت می‌دهند را جذب کافی شاپ شما می‌کند. علاوه‌ بر این، کاهش پلاستیک‌های یکبار مصرف و استفاده از مواد تجزیه‌پذیر در بسته‌بندی‌ها و ظروف نیز می‌تواند تأثیر مثبتی بر تصویر برند کافی شاپ شما بگذارد. این اقدامات نشان می‌دهند که شما به مسئولیت‌های زیست‌محیطی خود عمل می‌کنید و محیطی سالم و پایدار را برای مشتریان و جامعه خود اداره می‌نمایید.

بیشتر بخوانید: جهت آشنایی با اصول طراحی منو برای کافی شاپ، مقاله طراحی منو کافه را مطالعه بفرمائید.

9.     نوشیدنی منحصربه‌فرد برای کافی شاپ‌تان درست کنید

سرو نوشیدنی تخصصی می‌تواند یکی از ایده های جذب مشتری کافی شاپ باشد. با توجه به اینکه مشتریان بین 18 تا 24 سال، اهمیت زیادی به طعم و کیفیت قهوه می‌دهند، ارائه گزینه‌های متنوع و خاص می‌تواند آنها را بیشتر به سمت کافی شاپ‌تان بکشاند. این گروه سنی به دنبال تجربیات جدید و نو هستند و نوشیدنی‌های تخصصی مانند قهوه سرد می‌تواند نیازهای آن‌ها را برآورده کند. همچنین، گروه سنی 25 تا 39 سال نیز به اصالت و روش‌های متمایز دم کردن قهوه علاقه‌مند هستند. پس با سرو نوشیدنی‌های منحصربه‌فرد می‌توانید این گروه را نیز به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. در کنار نوشیدنی منحصر به‌فرد کافی‌شاپ می‌توانید شیرینی پرطرفدار دونات را نیز سرو نمائید، برای آشنایی با این شیرینی مقاله دونات چیست را مطالعه بفرمائید.

نوشیدنی‌های خاص برای جذب مشتری کافی شاپ

ایده های جذب مشتری کافی شاپ شامل ارائه سفارش آنلاین، وای فای رایگان، خدمات اشتراک، تحلیل پرسونای مشتری، پیج اینستاگرام قوی، ارائه امکانات رفاهی برای حیوانات خانگی، خلاقیت در منو و اجرای روش‌های دوستدار محیط زیست می‌شود.

نتیجه‌گیری

در لیست ایده های جذب مشتری کافی شاپ در سال 1403 می‌توان به استفاده از روش‌های متنوع و خلاقانه‌ای مانند ایجاد امکان سفارش آنلاین، ارائه وای فای رایگان، شناخت پرسونای مشتریان، ساخت پیج اینستاگرام، برنامه‌های اشتراک ماهانه یا هفتگی، امکانات رفاهی برای حیوانات خانگی و خلاقیت در منو شامل قهوه‌های تخصصی و تنقلات گیاهی اشاره کرد. علاوه ‌بر این، استفاده از روش‌های دوستدار محیط زیست، نه تنها تصویر خاصی از برند کافی شاپ شما ایجاد می‌کند بلکه مشتریان زیادی که به مسائل زیست‌محیطی اهمیت می‌دهند را نیز جذب می‌کند. در نهایت، مطمئن باشید با ترکیب این ایده‌ها، کافی شاپ شما می‌تواند به مکانی محبوب و پرتردد در بین رقبای خود تبدیل شود.

حفظ بهداشت در مراکز ارائه دهنده مواد غذایی هستند از الویت بسیار بالایی برخوردار است، از این‌ جهت استفاده از سینک ظرفشویی صنعتی با توجه به ظرفیت و دوام بالای خود علاوه بر شستشوی سریع ظروف در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

بیک صنعت؛ مرکز فروش تجهیزات و راه‌ اندازی کسب‌و‌کار صنعت غذایی

شرکت بیک صنعت در ابتدای تأسیس خود یعنی سال 1373، به تجهیز واحدهای نانوایی با ماشین‌آلات پیشرفته پرداخته است. این شرکت در طول سال‌ها توانست محصولات خود را به حوزه‌های قنادی، شکلات‌سازی، بستنی‌سازی و آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌ها ارائه دهد. بیک صنعت همچنین پروژه‌های کلید در دست (Turnkey) و آموزش‌های تخصصی در بیک آکادمی را ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای مشاوره راه‌اندازی کافی شاپ خود، به وب‌سایت بیک صنعت مراجعه نمایید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *