رستوران, مقاله ها

تحلیل درآمد فست‌ فود + سود فست فود چقدر است؟

در جهان مدرن و پر‌سرعت امروز اکثر افراد بزرگسال درگیر کار و بیزینس‌های مربوط به خود هستند و کمتر فرصت آشپزی‌کردن و یا صرف غذا در منزل را دارند. به همین دلیل در چند دهه اخیر تعداد افرادی که تمایل به استفاده از غذاهای فست‌ فود داشته‌اند، افزایش‌یافته است. غذاهای فست‌ فود از آن دسته غذاهایی هستند که به‌سرعت و در کمترین زمان ممکن آماده می‌شوند. طعم دلنشین و تنوع بسیار زیاد انواع فست‌ فود باعث گرایش روزافزون قشر نوجوان تا بزرگسال به این دسته از غذاها شده است. برای خواندن مطلب برندهای معروف فست فود در ایران کلیک کنید.

با افزایش تقاضا نسبت به فست‌ فود، شاهد گرایش افراد زیادی به ایجاد کسب‌وکاری در این زمینه بوده‌ایم. تقریبا در هر خیابانی یک یا دو فروشگاه فست‌ فود وجود دارد که انواع مختلفی از این سبک غذاها ازجمله انواع ساندویچ، برگر، ناگت، نودل و پیتزا را ارائه می‌دهند. اما به نظر می‌رسد این بازار کار همچنان گنجایش ایجاد مغازه‌های فست‌ فود با ارائه غذاهای باکیفیت و متنوع را دارد. در این مقاله به بررسی مکان مناسب جهت تأسیس مغازه فست‌ فود، تجهیزات آشپزخانه صنعتی موردنیاز برای مغازه فست‌ فود و به پاسخ سوال سود فست فود چقدر است همچنین بررسی وضعیت درآمد فست‌ فود می‌پردازیم.

مشاوره رایگان تلفنی

 

فهرست محتوا

مکان مناسب برای تأسیس مغازه فست‌ فود

برای شروع کسب‌و‌کاری در زمینه راه اندازی فست‌ فود ، ابتدا باید به انتخاب مکان مناسب برای تأسیس فست‌ فود شاپ بپردازیم. برای انتخاب بهترین مکان، بهتر است بدانیم قدرت خرید مردم در هر منطقه بر درآمد فست‌ فود در آن محل، تأثیرگذار است. پس خیابان یا مناطقی را در نظر بگیریم که پر رفت‌و‌آمد باشند.

در انتخاب مکان باید خود را جای مشتریان بگذاریم و مغازه را در محلی افتتاح کنیم که علاوه بر در دید مشتریان بودن، دسترسی راحت از کلیه مسیرها به آن امکان­پذیر باشد. بهترین مکان برای مغازه فست ­فود، در بازار و مراکز خرید، نزدیک مکان­هایی مانند دانشگاه و مراکز آموزشی، نزدیک ایستگاه اتوبوس و مترو، و یا در نزدیکی دیگر مغازه­های فست‌ فود است.

درآمد فست فود

تجهیزات کلی مورد نیاز مغازه فست‌ فود

مغازه یا فروشگاهی نسبتاً بزرگ برای قراردادن کلیه تجهیزات فست‌ فود نیاز است. چرا که تجهیزات موردنظر برای تأسیس مغازه فست‌ فود ممکن است نسبت به نوع فست‌ فود قابل‌ارائه و اندازه مغازه متفاوت باشد. می­توان این تجهیزات را به چند دسته تقسیم کرد: تجهیزات موردنیاز آماده‌سازی فست‌ فود، تجهیزات پخت، تجهیزات سرو و تجهیزات شستشو. در ادامه به چند مورد از مهم­ترین تجهیزات موردنیاز هر قسمت اشاره خواهیم کرد:

تجهیزات آماده‌سازی

برای آماده‌سازی انواع فست‌ فود، تجهیزات موردنیاز باید جهت تسریع و بالابردن کیفیت غذای قابل سرو، فراهم باشد. برخی از تجهیزات موردنیاز برای آماده‌سازی غذا شامل چاقو و تجهیزات آشپزخانه، انواع میز کار، یخچال میز کاری و تاپینگ پیتزا و ساندویچ هستند.

تجهیزات پخت

تجهیزاتی که برای پخت فست‌ فود استفاده می­شوند، باید باکیفیت و ظرفیت بالا جهت پخت سریع غذا باشند تا بتوانند فروش و سود فست‌ فود را افزایش دهند. برخی از این تجهیزات موردنیاز شامل فر ریلی و فر صندوقی به‌صورت 6 بشقاب یا 9 بشقاب می­شوند. سرخ‌کن صنعتی برای سرخ‌کردن سیب‌زمینی و گریل ذغالی صنعتی نیز دو تجهیز ضروری دیگر محسوب می­‌شوند.

تجهیزات سرو

تجهیزات مرتبط با سرو و گرم‌کردن در کسب رضایت مشتری و اطمینان از گرم بودن غذا، بسیار موثر هستند. چند مورد از این تجهیزات، دستگاه­های گرمکن، شوت سیب‌زمینی یا همبرگر و دستگاه دیسپلی برای مرغ‌سوخاری هستند. این تجهیزات نسبت به نوع فست‌ فود قابل‌ارائه در مغازه، تهیه می‌شوند.

تجهیزات شست­شو

پس از آماده­سازی فست‌ فود و سرو آن به مشتری، لازم است تجهیزاتی برای شست‌وشوی سریع ظروف استفاده شده در طی فرایند پخت، داشته باشیم. چند تجهیز کاربردی شامل انواع سینک ظرفشویی صنعتی تک لگن، دو یا سه لگن، ماشین ظرف‌شویی صنعتی و شبکه آبرو هستند.

در نظر داشته باشید که کیفیت تجهیزات صنعتی موردنیاز در مغازه فست‌ فود، تأثیر مستقیم بر افزایش کیفیت غذا دارد. کیفیت غذا نیز می‌تواند منجر به افزایش درآمد فست‌ فود و افرایش سود حاصل از مغازه فست‌ فود شود.

در جهان پرسرعت و نوین امروز، فست‌ فود به یکی از غذاهای موردعلاقه مردم تبدیل شده است. استفاده از تجهیزات مدرن صنعتی در فرایند تهیه غذا، در سرعت بخشی به پخت و بالابردن کیفیت فست‌ فود، حائز اهمیت است.

اگر در مسیر راه اندازی فست فود می‌باشید باید از مجوز‌های لازم برای آن با خبر شوید، برای آشنایی با نحوه و مراحل اخذ جواز کسب فست فود این مقاله را از دست ندهید!

لیست تجهیزات موردنیاز

در مغازه­های فست‌ فود، غذاهای مختلفی مانند پیتزا، ساندویچ، غذاهای سوخاری و سیب‌زمینی سرخ­شده ارائه می­شوند. برای دانستن دستگاه­های موردنیاز هر طبقه­بندی، لیست تجهیزات مورد نیازی که باید برای خرید آنها هزینه صرف شود به شرح زیر هستند:

  • تجهیزات موردنیاز مغازه پیتزا و ساندویچ‌فروشی
  • یخچال‌فریزر ایستاده
  • تاپینگ پیتزا و ساندویچ
  • خمیرگیر
  • خمیر پهن­کن
  • کالباس­بر
  • میز کار
  • یخچال و فریزر میز کاری
  • گریل ذغالی
  • گریل تخت
  • اجاق‌گاز 2 شعله یا 4 شعله رومیزی
  • فر پیتزا ریلی برای پیتزا آمریکایی در سایزهای کوچک و متوسط
  • فر پیتزا صندوقی برای پیتزا سایز بزرگ معروف به پیتزا ایتالیایی

 

  • تجهیزات موردنیاز مغازه مرغ‌سوخاری
  • یخچال و فریزر ایستاده
  • میز کار
  • بردینگ
  • مرینیتور
  • دستگاه هنی پنی

سیب‌زمینی سرخ­شده نیز یکی از خوراکی­های موردعلاقه افراد است. برای آماده‌سازی سیب‌زمینی به تجهیزات زیر در مغازه فست‌ فود نیاز است.

  • تجهیزات مخصوص آماده‌سازی سیب‌زمینی
  • یخچال ایستاده
  • میز کار
  • پوست‌کن سیب‌زمینی
  • خلال کن سیب‌زمینی
  • سرخ‌کن مبله یا رومیزی دو سبده
  • شوت سیب‌زمینی

برای نگه‌داشتن مرغ‌سوخاری، یا سوسیس و دیگر خوراکی­ها، دستگاه دیسپلی دوطبقه برای خریداری‌کردن مناسب است.

درآمد فست فود

دیگر عوامل تأثیرگذار بر درآمد فست‌ فود

از دیگر عوامل موثر بر افزایش درآمد مغازه فست‌ فود، نوع فست‌ فود ارائه شده به مشتری است. هر مشتری نسبت به بودجه خود یکی از این مغازه­های فست‌ فود را انتخاب می­کند.

اگر قصد ارائه فست‌ فود سوخاری مانند مرغ‌سوخاری و فیله استریپس را دارید، برای خرید تجهیزات موردنیاز آن باید هزینه بیشتری را بپردازد. چرا که مراحل آماده‌سازی آن مانند مرینت کردن و سپس سرخ­کردن آن نیاز به دستگاه­های هنی پنی دارد که از قیمت بالاتری برخوردار هستند. درنتیجه درآمد این نوع مغازه فست‌ فود بالاتر خواهد بود.

پس از آن می‌توان به ارائه انواع پیتزا در مغازه فست‌ فود اشاره کرد. مواد به‌کاررفته در پخت پیتزا شامل انواع گوشت، مرغ، ژامبون و سوسیسی که قرار است از آن در پخت پیتزا استفاده کنید، هر کدام قیمت متفاوتی دارند. قیمت انواع پنیر پیتزا و ادویه­جات نیز در قیمت نهایی پیتزا و درآمد فست‌ فود دخیل هستند.

درنهایت می­توان در مغازه فست‌ فود فقط انواع ساندویچ مانند ساندویچ مرغ و پنیر، فلافل، بندری و هندی را ارائه کرد. این نوع فست‌ فود مشتریان مخصوص به خود را دارد و ممکن است درآمد آن به‌اندازه دیگر انواع فست‌ فود نباشد.

در کنار انواع فست‌ فود، سیب‌زمینی و قارچ سرخ شده نیز باعث دیزاین و طعم بهتر فست‌ فود شما برای مشتریان می­شود. با افزایش این غذاهای جانبی می­توانید درآمد بیشتری در مغازه خود کسب کنید. همچنین یکی از موارد مهم در یک فست فود یا رستوران سیستم تهویه آشپزخانه بسیار مهم است برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تهویه آشپزخانه صنعتی را بخوانید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با مبحث روانشناسی رنگ در فست فود

سود فست فود چقدر است

به طور حتم اگر از خیابان‌هایی رد شده باشیم که چند فست‌ فود فروشی در آن‌ها قرار دارند، از خود پرسیده‌ایم که آیا کسب‌و‌کار همه این مغازه‌ها پر‌رونق است و به سود موردنیاز خود دست می‌یابند؟ و یا شاید مغازه‌های فست‌ فود فروشی را دیده‌ایم که به نظر می‌رسد سرشان شلوغ‌تر از بقیه مغازه‌ها است و با خود اندیشیده‌ایم که سود فست فود چقدر است و قطعاً سود حاصل از فروش فست‌ فود برای آن‌ها بسیار خوب است.

در واقع این امر می‌تواند واقعی باشد؛ اما به‌‌شرطی که فست‌ فود آن مغازه از کیفیت و تنوع برخوردار باشد و مشتریان از طعم غذا، محیط و نحوه سرو غذا رضایت داشته باشند. درآمد خالص فست‌ فود از کسر هزینه‌های جاری از میزان فروش به دست می‌آید. این هزینه‌ها شامل اجاره محل، دستمزد و مزایای پرسنل مانند هزینه ناهار، حق بیمه، هزینه‌های جانبی مانند ظروف یکبار مصرف، مواد غذایی که خراب می‌شوند، هزینه نوسازی و تعمیر دستگاه­ها و دیگر هزینه‌ها می‌شوند.

در مجموع با محاسبه کلیه هزینه­های مغازه، می­توان سی الی چهل درصد به‌عنوان سود فست‌ فود در نظر گرفت. این مقدار سود برای مغازه فست‌ فود با هر نوع غذایی، منطقی است.

سود فست فود

بیشتر بخوانید: مقاله درآمد سوپرمارکت چقدره تحلیلی بر میزان درآمد این کار و عوامل موثر بر آن است، با مطالعه این مقاله با این کسب و کار آشنا شوید.

درآمد فست‌ فود در تهران

تهران به‌عنوان پایتخت ایران و یکی از شلوغ‌ترین شهرهای کشور، دارای فرصت‌های کاری بسیار زیادی است. یکی از این حیطه‌های کاری، مغازه فست‌ فود فروشی است. ازآنجاکه ذائقه افراد در انتخاب غذا، متمایل به غذاهای جدید و متنوع از جمله غذاهایی به سبک ایتالیایی، آمریکایی و اروپایی شده است، تأسیس فست‌ فود فروشی در تهران می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

پر‌رفت‌و‌آمد بودن خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران، باعث تبدیل‌شدن این شهر به یکی از شهرهایی شده است که فرصت‌های بی‌شمار کاری، به‌ویژه در حیطه محصولات غذایی مانند فست‌ فود، رستوران و فود‌کورت را بر سر راه افراد قرار می‌دهد. درآمد فست‌ فود در تهران می‌تواند پس از پرداخت هزینه‌های مرتبط، سود نسبتاً مناسب سی الی چهل‌درصدی داشته باشد. تنها به‌شرطی که اقدامات تأسیس مغازه از همان ابتدا اصولی و با مشورت متخصصان این حوزه و در مکانی مناسب باشد.

درآمد حاصل از فروش فست‌ فود می‌تواند مناسب و قابل‌توجه باشد؛ تنها اگر با مشاوره متخصصان این حوزه و تهیه تجهیزات با‌کیفیت و مقرون‌به‌صرفه باشد، برای منظوره مقاله راه اندازی فست فود با سرمایه کم را مطالعه بفرمائید.

تجهیزات فست‌ فود بیک صنعت

گروه تولیدی بیک صنعت یکی از تولیدکنندگان مطرح در زمینه تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی است. این شرکت برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای مرتبط به صنعت غذا، انواع دستگاه‌های کاربردی مانند فر، دستگاه گریل، سرخ‌کن، انواع میز کار و دیگر تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی مغازه فست‌ فود را تولید و با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند. استفاده از تجهیزات مدرن صنعتی، علاوه بر راحت‌تر کردن کارها، باعث افزایش کیفیت فست‌ فود و در نتیجه افزایش فروش خواهد شد.

اگر قصد راه‌‌اندازی کسب‌و‌کار در زمینه فست‌ فود را دارید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، همین امروز از مشاوره رایگان با کارشناسان این شرکت بهره‌مند شوید. پس از مشاوره می‌توانید لیست تجهیزات موردنیاز مغازه فست‌ فود را از این شرکت تهیه کرده و با ایجاد این کسب‌و‌کار، از درآمد مناسب بهره‌مند شوید. برای تأسیس مغازه فست‌ فود و رسیدن به درآمد فست‌ فود همین امروز با ما تماس بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

1 thoughts on “تحلیل درآمد فست‌ فود + سود فست فود چقدر است؟

  1. علیرضا گفت:

    سلام میخواستم بدونم سود فست فودی چه قدره و چقدر سرمایه لازم داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *